Lomailun merkeissä käytiin Espoonlahden uimahallissa. Monikaan halli ei ole heinäkuussa auki. Espoon ja Vantaan  halleista edellisen lisäksi on auki vain Tikkurilan halli. Ja Espoonlahden hallikin menee kiinni tämän viikon jälkeen. Vaikka ei silti kyllä sinne sekaan mahtui ihan mukavasti. Ostoskeskus Iso Omenaa käytiin myös ihmettelemässä.

Juoksurintamalla oli ohjelmassa 8 km peruskuntoilua, ja näin toimittiin:

8,3 km, 133, 0:46:00, 5:33 min/km, 72 max%

Edellispäivän kova treeni tahtoo kaunistella noita sykelukemia.

Uskaltaisikohan tässä jo hieman miettiä ääneen HCM aikatavoitteita...

A) Treenivauhdit olen laskenut 3:45 tavoitteen mukaan eli 5:20 vauhdille. Tämä on siis sellainen tavoite johon kaiken loksahtaessa kohdalleen voisi olla hyvänä päivänä mahdollisuus. Tämä oli tavoitteena myös viime vuoden maratoneilla ja melko kauaksi jäätiin, lopussa hyytyy. Erityisesti pitkien lenkkien vähyys ja keliodotukset (pilvinen, <15°C) tekevät tästä tavoitteesta melko epätodennäköisen.

B) Aavistuksen realistisempi tavoite olisi parantaa omaa n. 100 kg ennätystä viime vuodelta 3.52.55. Tällöin lämpöä oli 20 °C, joka on minulle todella tuskallisen kuuma.

C) Ja tyytyväinen olen, jos 4 h alle pääsen. Se on ihan hyvä haamuraja tämmöselle välimallin jätkälle - tuli tuo Kummelilaulukin mieleen, sanat alla. Kun kummelitielle lähdettiin niin laitetaan tähän vielä Youtube linkki Kummelin Marathon sketsiin.

Välimallin jätkä

Toisil on suuret, toisil on pienet,
minulla on sopivan kokkoiset.
Täss on sulle
välimallin jätkä,
välimallin laulu,
välimallin naamataulu.

Toiset on tyhmiä, toiset on fiksuja,
minä oon siltä väliltä.
Täss on sulle
välimallin jätkä,
välimallin laulu,
välimallin naamataulu.

Välimallin jätkä
välimallin laulu,
välimallin naamataulu!

(sanat: Kummeli)